ממ"ן 11 בקורס 10125 - "פסיכולוגיה בחינוך"
חזרה לכל העבודות בקורסשיוך: מדעי החברה / חינוך
הקורס נועד להקנות ללומד ידע והבנה בתהליכים הפסיכולוגיים הקשורים לחינוך וללמידה. הקורס מבוסס על ספרם של פרופ' אבנר זיו וד"ר נעמי זיו, פסיכולוגיה בחינוך במאה ה-21; מקראת מאמרים (האוניברסיטה הפתוחה) הכוללת 13 מאמרים הנלווים לפרקי הספר; ומדריך למידה שמטרתו לקשר בין הרכיבים השונים בקורס, ולאפשר גם התנסות עצמית ותרגול.
מטלת מנחה - פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
ממ"ן 11 בקורס פסיכולוגיה בחינוך (10125), בנושא "גורמי הנעה". מהו דימוי עצמי אידיאלי, מהי רמת שאיפה לא מציאותית. הנעה פנימית והנעה חיצונית, חרדה.
שינוי מדיניות במשרד החינוך: מורידים גז משיעורי בית
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 88
ממ"ן
– הסבירו שלושה מארבעה המושגים הבאים: צורך הישג, סקרנות, רמת שאיפה, דימוי עצמי ותארו בקצרה כיצד מתפתח כל אחד מהם. – בהתבסס על שלושת המושגים שבחרתם בסעיף א' ועל דרכי התפתחותם כפי שמתוארים בספר הקורס – תארו באיזו מידה שיעורי הבית תורמים להתפתחות המושגים שהצגתם בסעיף א'. עליכם לדון בכל מושג בנפרד ולבסס את הדיון […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 98
ממ"ן
שאלה 1 סעיף א 1. צורך הישג: הנעה פנימית – הוא הצורך של הפרט להשיג את רמת ההצטיינות שהציב לעצמו. אדם עם צורך הישג גבוה רמת ההצטיינות שלו היא גבוהה, ואדם עם צורך הישג נמוך, רמת ההצטיינות שלו נמוכה. צורך הישג נקבע בגיל צעיר, וזה מה שמקשה את האפשרות לשנות אותו. צורך הישג נמדד דרך […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
בסעיף זה אסביר בקצרה את מסקנת המחקר אודות "פיגמליון בכיתה", כמו כן אתן שתי דוגמאות לביטוי אחד חיובי ולביטוי אחד שלילי של מסקנת מחקר זה בתהליכי למידה והוראה. במחקר זה ניתן לראות כיצד משפיעות ציפיותיו של המורה על ההערכות שהוא מעניק לתלמידיו, במהלך המחקר הועברו לתלמידים מבחני משכל ולמורים הוסבר כי מבחנים אלו מנבאים את […]
10125 - פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
פסיכולוגיה בחינוך – ממן 11 ציון 95 שאלה 1 (40 נקודות) ענו על שאלות 5-1 העוסקות ברמת שאיפה המופיעות ב'קריאה מודרכת' במדריך הלמידה בעמוד .55 שאלה 2 (30 נקודות) קראו את המאמר "המשגה מחדש של רגש ושל הנעה ללמוד במסגרות כיתתיות" – מאייר וטרנר – במקראת הקורס – 19-3 – וענו על הסעיפים הבאים: (18 […]
פסיכולוגיה בחינוך 10125
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 97
ממ"ן
שאלה 1 : א. הסבירו את דברי הכותבת על פי התיאוריה של מסלאו. התייחסו בדבריכם לשתיים מהנחות היסוד של התיאוריה ולשלושה שלבים לפחות אשר מתקשרים למצבה כפי שמתואר בקטע. נמקו דבריכם. לפי התיאוריה של מסלאו ניתן להסביר את דברי הכותבת לפי 3 השלבים הבאים: 1. בטחון כלכלי –לפי דברי הכותבת, אין לה יכולת לקחת מורים […]
פסיכולוגיה בחינוך 2020א- שאלות+תשובות!!!!!
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 א) מה ההבדל בין צורך הישג לרמת שאיפה? הגדרה ומקור המניע: צורך הישג- צורך של הפרט להתמודד עם רמת הצטיינות שהציב לעצמו. זהו תקן אישיותי פנימי להשיג הישגים והצלחות. רמת שאיפה- רף הציפיות שהיחיד מציב לעצמו ביחס לביצוע עתידי בתחום מסוים ומושפע מהתנסויות בהצלחות ובכישלונות שבעקבות ביצועיו הקודמים. מדובר במניע חיצוני משום […]
פסיכולוגיה בחינוך כולל שאלות!
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 1 א.הסבירו את המושגים צורך הישג, רמת שאיפה, דימוי עצמי. -צורך הישג: מונח שטבע מקללנד (McClelland, 1961), מציין צורך פנימי אישיותי להתמודד עם רמת הצטיינות שאדם מציב לעצמו. צורך זה מצוי בקרב כל בני האדם במידה שונה. התמודדות עם תקני הצטיינות באה לביטוי בהתנהגות שמטרתה להוביל להצלחה בתחומים שונים. בעלי צורך הישג גבוה מציבים […]
פסיכולוגיה בחינוך סמסטר ב' 2020
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
א. הסבירו את המושגים הבאים: רמת שאיפה, צורך הישג, ציפיות )ייחוסים סיבתיים ב. בהסתמך על המושגים שהגדרתם בסעיף א' תארו את המאפיינים של תלמיד בעל הישגים נמוכים )למשל מה תהיה רמת השאיפה של תלמיד בעל הישגים נמוכים ומדוע(. יש להתייחס לכל מושג בנפרד, ולבסס את הדיון בכל מושג על ממצא אמפירי מתוך חומר הלימוד. שאלה […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממן 11 פסיכולוגיה בחינוך ממ"ן 11- פסיכולוגיה בחינוך שאלה 1 – ענו על שאלות 1-5 העוסקות ברמת שאיפה א) – מה ההבדל בין צורך הישג לרמת שאיפה ? הצורך בהישג מגיע ממניע פנימי, הצורך להתמודד עם סטנדרטים של מצוינות שהאדם מציב לעצמו ועובד קשה על מנת להשיגם. ניתן למדוד רמת הישג ע"י בחינה, בהצגת […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 – גורמים הנעתיים, פסיכולוגיה בחינוך, האוניברסיטה הפתוחה. 2020 העבודה בקובץ PDF ללא אפשרות copy-paste
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
ממן 11 פסיכולוגיה בחינוך ציון 100 שאלה 1: א) 1.צורך הישג – (מונח שטבע מקללנד ב-1961) צורך פנימי המוגדר כצורך להתמודד עם מטרות או יעדים שהאדם מציב לעצמו. הצורך קיים בקרב כל בני האדם במידה שונה. צורך הישג מוביל אותנו להצלחה בתחומים שונים איתם אנו מתמודדים בחיים. מדידת צורך הישג ע"י מבחנים אישיותיים לדוגמא מבחן […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
ממן 11 – פסיכולוגיה בחינוך – ציון 92 מטלת מנחה (ממ"ן) 11 קורס פסיכולוגיה בחינוך- 10125 יום ג' סמסטר 2020א' שאלה 1 1. ההבדלים צורך הישג רמת שאיפה הגדרה הצורך של האדם להתמודד עם רמת הצטיינות שהוא הציב לעצמו. זהו מדד פנימי להישגים טובים ולהצלחות. מציין את רף הציפיות שמציב לעצמו אדם מסוים. רף זה […]
פסיכולוגיה בחינוך, 2019א
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
מטלת מנחה 11 פסיכולוגיה בחינוך שאלה מספר 1- א. הנעה פנימית- הנעה זו נובעת מרצונות ומתחושותיו של היחיד, תוך התחשבות מזערית בתגובות הסביבה. מדרבנת את האדם לפעילות מספקת לכשמעצמה. סוג הנעה זה מתפתח בשלבים מוקדמים של החיים ונשאר קבוע באופן יחסי בשלבים שונים של החיים. למעשה זו היא סוג של תכונת אישיות אשר קשורה לקשר […]
פסיכולוגיה בחינוך עם הערות מנחה
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 94
ממ"ן
קורס: פ. בחינוך ממ"ן 1 1: תשובה 1: עבודה טובה מאוד! יעל דימוי עצמי אידאלי – הינו האופן שבו אדם תופס את האני העצמי שאליו הוא שואף להגיע, והרצון לראות את עצמו במקום בו תכונותיו, מחשבותיו,רגשותיו, כישוריו ויכולותיו האישיים יגיעו לידי מימוש וחלומו להיות כזה יתגשם. דימוי זה נוצר דרך אמונה פנימית , שיקוף והשוואה […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
שאלה 1: א. מסקנות המחקר: התלמידים שסומנו קיבלו מהמורים יחס מיוחד שכלל תשומת לב מרובה, עזרה, עידוד, תמיכה, מה שגרם לאותם התלמידים לעבור תהליך של נבואה המגשימה את עצמה. דוגמא לביטוי שלישי- יוסי הוא ילד בן 14 התכונן למבחן במתמטיקה, פנה לאימו לקבלת עזרה, אימו הטיחה בפניו שהיא, אביו, וכל המשפחה, מעולם לא הצליחו במתמטיקה, […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 99
ממ"ן
ממ"ן 1 1 3 9/40 שאלה 1: 15/16 א. צורך הישג- צורך הפרט לעמוד במטרות שהוא עצמו קבע לעצמו. צורך הישג גבוה הוא תכונה בסיסית להצלחה, מתפתח בילדות המוקדמת הודות לעידוד לעצמאות. יש שרואים בתכונה זו תכונת אישיות, תקן שקבוע באדם להשגת הישגים והצלחות. נכון. המונח שייך להנעה פנימית בהישגיות. זרימה- מדובר בהנאה גם מעצם […]
בפסיכולוגיה בחינוך(10125)
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 96
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 11 : הקורס : 101 5 – פסיכולוגיה בחינוך חומר למטלה : גורמי הנעה שם ומשפחה : אירינה מושצ'יץ עבודה טובה מאוד! יעל ת"ז : 322022716 שאלה 1 : א) צורך הישג – צורך פנימי אישיותי להתמודד עם רמת הצטיינות שהפרט מציב לעצמו, מצוי אצל כל אדם במידה שונה. זהו מניע פנימי, […]
פסיכולוגיה בחינוך (10125)
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 13 מועד אחרון להגשה : 20.05.16 שאלה 1 א. גישה סאתרלנד פסיכו-אנליטית אלברט כהן מקורות · משפחה · שכונה · עיור · עימות בין חברות · אלה גישות בפני עצמן, לא שייכות לסתארנלד. · מערכת היחסים הראשונית והראשונה · האישיות האנטי חברתית · רגשי אשם · התמודדות עם בעיות הסתגלות וחרדה […]
פסיכולוגיה בחינוך - פרק 1
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 95
ממ"ן
ממ"ן 11 תאריך הגשה: משפטים.11.משפטים 1 . דימוי עצמי אידיאלי הוא מי שהיינו רוצים להיות, דימוי עצמי אידיאלי הוא מכלול של תכונות שאותם היינו רוצים לעצמנו. כמו דמות דמיונית שאנחנו בונים לעצמנו בראש ולשם אנו שואפים להגיע. הוא בנוי משלושה מרכיבים – שיקוף – איך האנשים החשובים לנו מניעים אותנו לאידיאל מסויים. המרכיב השני הוא […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
פסיכולוגיה בחינוך ממ"ן 11 1 . א. דימוי עצמי אידיאלי- מכלול התכונות אותן אנו רוצים לייחס לעצמנו. מעין דמות דמיונית אליה שואף האדם להגיע ולהפוך לה. הדימוי העצמי האידיאלי נוצר גם הוא באמצעות שיקוף,השוואה חברתית ואמונות פנימיות ב. רמת שאיפה- צפייה של האדם להשיג מטרה ספציפית.קשורה בהנעה החיצונית של הפרט מאחר והסביבה היא זו שמודדת […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
תקציר ממ"ן 11 פסיכולוגיה בחינוך האוניברסיטה הפתוחה ציון 100 שאלה 80) 1 נק') (18 נק') א. הסבירו את המושגים הבאים: צורך הישג, סקרנות, רמת שאיפה ותארו בקצרה כיצד מתפתח כל אחד מהם. (30 נק') ב. בהתבסס על המניעים שהסברתם בסעיף א' ועל דרכי התפתחותם כפי שמתוארים בספר הקורס – תארו באיזו מידה שיעורי הבית תורמים […]
פסיכולוגיה בחינוך כולל תיקון מנחה
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 92
ממ"ן
פסיכולוגיה בחינוך: ממ"ן 11-גורמי הנעה: שאלה מס'1: סעיף א': זרימה: מניע פנימימתייחס להנאה מתהליך ביצוע המשימה ולא רק ברצון להשיג תוצאה. הריכוז שאדם חש בעת ביצוע עבודה כלשהי … מצוין 6 /6 סקרנות: נטייה טבעית באדם לחקור תופעות חדשות וקיימות וחיפוש אחר גירויים חדשים ולמידה. הורים ומורים יכולים לדכא סקרנות של ילד אבל גם … […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 פסיכולוגיה בחינוך שאלה 1 : זרימה – מושג שנטבע ע"י צ'יקסנטמיהליי 1 989 כתוצאה משקיעה של אנשים בעבודה אינם קשובים לגירויים אחרים או לתחושות בסיסיות כמו רעב או צמא. השקיעה בעבודה נובעת מהתעניינות והנאה של האדם כנגזרת בסיסית מביצוע העבודה. בזרימה יש הנאה גם מביצוע העבודה בפועל ולא רק כתוצאה מהרצון להשיג מטרה […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 1 1 שאלה 1 א. שאלת המחקר: האם לסוג המשוב ומין נותן המשוב יש השפעה על ביצוע מבחן אינטליגנציה של ילדי כיתות ח' בתל אביב? השערת המחקר: תלמידים שיקבלו הערכה שלילית ומין נותן המשוב היה הפוך מהמין שלהם הצליחו פחות במבחן האינטליגנציה. לעומת זאת, תלמידים שיקבלו הערכה חיובית ומין נותן המשוב היה חופף למין […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 11 , ציון 100
ממ"ן
מטלת מנחה ממ"ן 11 הקורס: 101 5 – פסיכולוגיה בחינוך חומר הלימוד למטלה: גורמי הנעה ונספחים לסטטיסטיקה ולשיטות מחקר מספר השאלות: 3 משקל המטלה: 6 סמסטר: א 2012 מועד אחרון להגשה: 5 .11.2011 קיימות שתי חלופות להגשת מטלות: שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה […]
בקורס "פסיכולוגיה בחינוך"
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
הקורס: 101 5 – פסיכולוגיה בחינוך – הציון של הממ"ן 97 ! שאלה 1 (6 נק') א. קראו את תיאור מחקרם של בקסטון ועמיתיו המופיע בספר הקורס בעמודים 75-76במסגרת 1.8, וקבעו אם מדובר במערך מחקר מיתאמי או מערך מחקר ניסויי. נמקו קביעתכם. (6 נק') ב. הסבירו מהי השערת מחקר, ונסחו השערת מחקר המתאימה למחקרם של […]
פסיכולוגיה בחינוך - - ציון: 92
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 11 קורס 101 5 – פסיכולוגיה בחינוך גורמי הנעה ונספחים לסטטיסטיקה ולשיטות מחקר שאלות המטלה שאלה 1 (40 נקודות) קראו את התיאור המופיע במסגרת 1.8 (עמודים 61-62) בספר הקורס, תחת הכותרת "הומאוסטזיס אינו מצב אנושי", וכתבו מערך מחקר התואם את התיאור הנ"ל, על-פי הסעיפים שלהלן: (6 נק') א. נסחו שאלת מחקר והשערת […]
פסיכולוגיה בחינוך - או"פ 2011
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
פסיכולוגיה בחינוך – מטלת מנחה מס' 11 גורמי הנעה ונספחים לסטטיסטיקה ולשיטות מחקר 1 . א'. קראו את תיאור מחקרם של בקסטון ועמיתיו, וקיבעו אם מדובר במערך מחקר מתאמי או מערך מחקר ניסויי. נמקו קביעתכם. מחקרם של בקסטון ועמיתיו בנושא "הומיאוסטזיס אינו מצב אנושי" (1954) הינו מחקר ניסויי. מערך שממנו ניתן להסיק על סיבתיות, בשל […]
פסיכולוגיה בחינוך ציון 95
קורס 10125 , ממ"ן 11
ממ"ן
פסיכולוגיה בחינוך ממ"ן 11 שאלה 1 א. שאלת מחקר :- האם יש קשר בין סטודנטים בעלי סטאטוס חברתי גבוה לבין השקעה בלימודים השערת מחקר:- ככל שהסטודנטים בעלי סטאטוס חברתי גבוה רמת ההשקעה שלהם בלימודים גבוה ב. משתנה מסביר :- סטאטוס חברתי גבוה משתנה מוסבר :- השקעה בלימודים סוג המחקר :- מחקר נישואי הנימוק […]