ממ"ן בתקשורת - כל העבודות
דף זה מכיל את כל העבודות בתקשורת מסוג ממ"ן.
מוסיקה פופולארית
ממ"ן 11
ממ"ן
מוסיקה פופולארית ממן 11 שאלה 1 – שירי ארץ ישראל- מאפיינים טקסטואליים נושא השירים נועדו לפאר את הלאומיות היהודית ואת ההתיישבות והאידיאולוגיה הציונית אשר הדגישו תיאורים של נופים, אתרים בארץ ישראל, מקומות בעלי ערך ציוני, עבודות אדמה, הגנה על הארץ ותחושת השייכות. השפה בשירים הינה שפה גבוהה מאוד המשלבת שימוש באמצעים אומנותיים כמו חריזה, מטפורה, […]
לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט
קורס 10698 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 12 לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט ממ"ן 12 לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: שאלה 1: א: על פי הגישה המגוננת ההתפתחות של הילדים יכולה לפגוע להם בהבנת הפרסומות והם יכולים להתפתות לקניות מיותרות, המפרסמים מעודדים את הילד לקניות על ידי פרסומות מבדרות כדי להבטיח את התוצאה הרצויה של המפרסמים. מאפייני ילדים: קושי הבחנה בין דיון ובין […]
לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט
קורס 10698 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממן 11 לגדול עם הטלויזיה והאינטרנט "ן 11 לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט: שאלה 1: א: הגישה המגוננת היא גישה ביקורתית כנגד השפעה שלילית של הTV על הילדים גישה זו אומרת שיש הבדל גדול בין הילדים למבוגרים, הילדים אינם מפותחים שכלית כדי להתמודד עם תכנים מסוימים מה שהופך אותם לפגיעים וחשיפה לתכנים שאינם לגילם יכולה לפגוע […]
סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921
ממ"ן 13
ממ"ן
ממן 13 – סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921
סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921
ממ"ן 13
ממ"ן
ממן 13 – סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921
האם המרחב הטכנולוגי המתפתח גורם לאנשים להיות יותר מעורבים ופעילים בהקשר הפוליטי? - סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921 C בדוק
ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממן 13 – סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921 C בדוק ציון 100 שאלת מחקר- האם המרחב הטכנולוגי המתפתח גורם לאנשים להיות יותר מעורבים ופעילים בהקשר הפוליטי?
סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921
ממ"ן 12 , ציון 91
ממ"ן
הגשת ממן 12 – סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט ושל התקשורת המקוונת – 10921 ציון 91
לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט
קורס 10698 , ממ"ן 11
ממ"ן
מטלת מנחה 11 לקורס לגדול עם הטלוויזיה והאינטרנט ציון 90 שאלה 1: ע"פ עיקרי הגישה המגוננת, מאחר והילדים אינם מפותחים קוגניטיבית כמו ההורים ואין להם ניסיון בכלל בחיים ובפרט במדיה, הם פגיעים ונוחים להשפעה. על כן המדיה היא גורם להשפעה שלילית על הילדים מאחר והיא מלאה בתכנים שליליים (כמו אלימות, פורנוגרפיה ומציאות שאינה מסוננת). תפקיד […]
קורס לגדול עם הטלוויזיה
קורס 10698 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
שאלה 1 סעיף א' הגישה המגוננת מבוססת על תאוריית ההתפתחות הקוגניטיבית של פיאז'ה. התאוריה טוענת כי עד גיל הבגרות האדם עובר תהליך של התפתחות קוגניטיבית וכי על פי סכמות ושלבים אפשר להסביר דרכה את הרמות השונות בהבנת טקסטים במדיה. כמו השם שלה, היא נועדה לגונן על הילד מההשפעות השליליות של הטלוויזיה עליו והיא קובעת כי […]
התנהגות ארגונית מקרו
קורס 10434 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
התנהגות ארגונית מקרו ממ"ן 12 ציון 95 שאלה 1 א.מנהיגות היא יכולת של אדם או קבוצה להשפיע על אנשים ולהובילם למטרה משותפת , לבצע משימות ברמת מחוייבות ללא כפייה. מנהיגות מבוססת על יכולות אנושיות מסוימות כמו – הצגת חזון, מטרה, דוגמא אישית, יכולת לבטא ערכים שבהתאם להם מצופה מאנשים לפעול, הובלת שינוי, יכולת ארגונית וכדומה. […]
התנהגות ארגונית מקרו
קורס 10434 , ממ"ן 11 , ציון 85
ממ"ן
ממן 1 1 קורס התנהגות ארגונית מקרו ציון 90 שאלה 1 א' תרבות ארגונית היא מונח כולל המגדיר את הערכים הנורמות והמנהגים הקיימים בארגון – מה שמייחד כל ארגון ומייצר את האווירה שלו, הנורמות שקובעות את ההתנהגות בו. מה שמשותף לתרבות הארגון ולתרבות הרחבה הוא ששתיהן משפיעות: … שאלה 1 ב' תרבות הארגון של חברת […]
תקשורת טכנולוגיה חברה ותרבות
קורס 10439 , ממ"ן 11
ממ"ן
תקשרות טכנולוגיה חברה תרבות שאלה מס' 1 א. ישנם שלושה הגדרות בסיסיות של טכנולוגיה : 1. טכנולוגיה כמכשיר: זוהי ההגדרה הבסיסית ביותר של טכנולוגיה. מסתכלת על הטכנולוגיה כעצם פיזי כמו עט, מכונית, רמזור או שואב אבק. הגדרה זו היא הגדרה צרה מאוד מכיון שהיא מסתכלת על טכנולוגיה כמוצר סופי ולא כתהליך . נוסף על כך, […]
קלאסיקה בחקר התקשורת
קורס 10712 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 1 2 שאלה 1 א. מאמרם של לאנג ולאנג נכתב על רקע שנת 1953 בארצות הברית כאשר בתקופה זו מתחוללת מלחמה בין ארצות הברית לבין קוריאה . החוקרים ביצעו את מחקר הגישוש בצל המתיחות הנוצרת בין הנשיא טרומן לגנרל מקארתור ומטרתם הייתה לבדוק כיצד נצפה אירוע טלוויזיוני בעיני הצופים מהבית לעומת נראות האירוע מהמקום […]
מבוא ללימודי תקשורת 10408
קורס 10408 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממ"ן 12 – "מבוא ללימודי תקשורת" שאלה 1 א) "אסכולת פרנקפורט" – היא כינוי לקבוצת חוקרים סוציולוגים מאוניברסיטת פרנקפורט שבגרמניה, הם פיתחו תיאוריה ביקורתית חברתית המבוססת על השקפת העולם המרקסיסטית שממנה הם הושפעו, זאת על מנת לנתח את היחסים החברתיים המצויים בתוך החברה הקפיטליסטית. אסכולה זו רצתה להבין לעומק מדוע החזון של מרקס; על בואה […]
מבוא ללימודי תקשורת 10408
קורס 10408 , ממ"ן 14
ממ"ן
ממ"ן 1 4 – "מבוא ללימודי תקשורת" שאלה 1 א) תיאוריית הזרימה הדו-שלבית היא השערה שלפיה השפעתם של המסרים המוזרמים מהתקשורת על הנמענים איננה ישירה, המידע זורם מאמצעי תקשורת ההמונים אל מנהיגי הדעה ומשם אל הקהל. במחקר הנערך על ידי כ"ץ ולזרספלד, שעסק במערכת בחירות ובהשפעתה של התקשורת על הנמענים הבוחרים, נמצא כי הרבה מאוד […]
מבוא ללימודי תקשורת 10408
קורס 10408 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממ"ן 1 3 – "מבוא ללימודי תקשורת" שאלה 1 א) סוגים שונים של תקשורת גלובאלית: 1 . כלי תקשורת בינלאומיים – אלה הם ערוצי תקשורת בינלאומיים שמשודרים בכל רחבי העולם, התוכן מופץ בכל העולם וקהל היעד הוא העולם. 2. פרטי תוכן – אלו הם פרטי תוכן שיצרו אותם במדינה מסוימת על בסיס התרבות, הערכים והשפה […]
מבוא ללימודי תקשורת 10408
קורס 10408 , ממ"ן 11
ממ"ן
ממ"ן 1 1 – "מבוא ללימודי תקשורת" שאלה 1 א) לא נכון – ישנם 3 מודלים לינאריים, ולא כולם מתמקדים בהשפעה על הנמענים: 1. מודל לאסוול – מודל זה אכן מתמקד בהשפעה של הנמענים מהמסרים אותם הם מקבלים מהתקשורת באופן ישיר. 2. מודל שאנון-ויבר – על פי מודל זה אין התייחסות כלל על ההשפעה של […]
עבודה בקורס מבוא לתקשורת המונים", יש היגדים, ההבדלים העיקריים בין גישת הקונצנזוס לגישת הקונפליקט
ממ"ן
ממן 11 א. נכון. המודלים הלינאריים היו הניסיון הראשון לחקור את "תקשורת ההמונים" (למרות שכיום מבחינה מחקרית הם לא נכונים.).המודלים הלינאריים מתארים מצב חד סטרי של העברת מסר ממוען לנמען. הנמען הוא פסיבי, ללא יכולת להגיב.√ ב.לא נכון. במודל ההעברה איש התקשורת אינו משמש כ"המוען השולט" בתהליך אלא שלל אירועים וקולות בחברה. הנמענים אינם […]
תרבות ופנאי בישראל - בדוק + הערות מנחה
קורס 10503 , ממ"ן 13 , ציון 100
ממ"ן
ממן 13 – פרוסמינריון מקרא: 8 ** – הדגשה 8 ** – משפט מעבר 8 ** – טענה מרכזית בשנים האחרונות ישנו עניין מחקרי שהולך וגובר בכל הקשור לפנאי שכן זהו תוצר של מציאות חברתית. עם התפתחות הטכנולוגיה גדל הזמן הפנוי העומד לרשות הפרט. זמן פנוי הוא נחלתם של רבים […]
להבין סרטים - + הערות מנחה
קורס 10640 , ממ"ן 12 , ציון 91
ממ"ן
ממן 1 2 1 ) 1) א. המצלמה פותחת את הסיקוונס עם התמקדות על פניה של ליאו הישנה: הבמאי אומר לנו שהיא לב הסרט ומזמין אותנו לצלול בעולמההיא סגורה בעולמה הפנימי- כמו כן תפקידו של הפאן המתחיל מפניה הוא לחבר בין הדמות הזאת לעולם שלה ולכן כל חפץ הנחשף ב"סיריק המצלמה" הוא בעל משמעות סמלית […]
תקשורת ודעת קהל
קורס 10716 , ממ"ן 13 , ציון 92
ממ"ן
ממן 12 1 )א. מודל סבירות עיבוד המידע – זהו מודל המציג שני ערוצים שדרכם מגיע אלינו מסר חדש שנקלט אצלנו והיכול ליצור שינוי דעה. 1. הערוץ המרכזי – הוא אותו ערוץ שדרכו האדם קולט ומעבד את המידע שמרכיב את המסר. … ב. ניתוח הצלחת הקמפיין שערך טוני בלייר ע"פ עקרונות ומושגי מודל סבירות עיבוד […]
להבין סרטים - + הערות מנחה
קורס 10640 , ממ"ן 13 , ציון 98
ממ"ן
ממן 1 3 1 ) 1) א. הדמות של ת'ונרהיל מאופיינת בקול בס גברי, גוון קול נייטרלי – לא צורמני ולא מאנפף, טון דיבור אנרגטי ונחרץ, עוצמת קול בינונית. המילים אינן מבוטאות בצורה ברורה כ"כ עקב מבטא מסוים (דרומי אם אנני טועה), אך המשפטים מנוסחים בצורה תקנית וברורה. זהו קול דיאגטי, חיצוני, סינכרוני, סימולטני, און-סקרין. […]
מבוא לחשיבה חברתית - בדוק - + הערות מנחה
קורס 10161 , ממ"ן 11 , ציון 86
ממ"ן
ממן 11 1 . כיצד נוצרות זהויות? זהויות נוצרות על ידי איך שאנו מציגים את עצמנו לזולת באמצעות אינטראקציות יום יומיות, באופן הדיבור שלנו ובלבושנו ומסמנים את עצמנו כזהים למי שאנו חולקים עמם זהות וכשונים מן האחרים. אנו משתמשים בסמלים כדי לתת פשר לעצמנו ביחס לעולם שאנו חיים בו. ניתן גם לראות כי הזהות שלנו […]
אמצעי תקשורת המונים
ממ"ן 12 , ציון 94
ממ"ן
ממן 12 1 ) א. שידור ציבורי – זהו תאגיד עצמאי לחלוטין הממומן מתשלום האגרה של מחזיקי המקלטים. במדינות בהם הונהג דגם השידור הציבורי ראו בטלוויזיה משאב של המדינה שיש לנצלו כאמצעי לאומי וחינוכי, ולא ככלי לעשיית רווח. הייתה חשיבות רבה לתפיסה כי גלי השידור הם משאב מוגבל ולהערכה כי לטלוויזיה פוטנציאל השפעה עצום על […]
מבוא לחשיבה חברתית - בדוק
קורס 10161 , ממ"ן 13 , ציון 88
ממ"ן
ממן 13 1 ) א. עוצמה- כאשר אדם פועל באופן אחר מהאופן בו היה רוצה לפעול, בלי קשר לשאלה אם בחר לפעול כך. ניתן להסביר את העוצמה בשתי דרכים: דרך אחת: עוצמה היא היכולת הנמצאת בידי פרט, קבוצה או מוסד מסוימים להשתמש בה באופן ישיר בכדי להבטיח את האינטרסים שלהם, כאשר מי שמחזיק בעוצמה מפעיל […]
אמצעי תקשורת המונים
ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
אמצעי תקשורת המונים – ממן 11 1 ) קול השלום הייתה תחנת הרדיו הפיראטית הראשונה בישראל. התחנה הוקמה ע"י אייבי נתן ב-1973 היא ניזונה מפרסומות ושידרה מלב ים מוזיקת עולם תוך קריאות לשלום, התחנה חדלה לשדר ב-1993. החידוש בשידורי קול השלום היה שהיא שידרה 24 שעות ביממה, בעידן שבו מרבית התחנות הפסיקו שידוריהן בחצות הלילה. […]
לשון ותקשורת
ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
מילון מושגים נושא 1 מבוא: ריאליזם – סרטים בהם התוכן חשוב על הצורה. אמצעי המבע מאופיינים בשימוש שמרני של היוצרים. הסרטים בנויים בצורה, שהאשליה תשמר ולא תיחשף שום מניפולציה. הסרט מציג תמונה אובייקטיבית של העולם הממשי כפי שמבין הצופה. היוצרים מעלימים את אישיותם ואין הבחנה של סגנון. בסרטים ריאליסטים ישנו ניסיון של שעתוק המציאות באופן […]
סוגיות בסוציולוגיה של האינטרנט
קורס 10921 , ממ"ן 13
ממ"ן
ממן 13 מבוא פעילי תנועות המחאה של שנת 2011 חזרו והעלו, במקומות שונים בעולם, את הדרישה לשחרר את הכלכלה מהפוליטיקה. פרשנים הסבירו כי התקשורת המקוונת מאפשרת לפעילי תנועות המחאה לערער על הסמכות הממוסדת, בין השאר מפני שהם מתקשרים זה עם זה ולומדים שיש להם הרבה במשותף. ואולם יותר מכל, רשת האינטרנט עוזרת להם להיות מתוחכמים […]
מבוא לחשיבה חברתית
קורס 10161 , ממ"ן 14 , ציון 90
ממ"ן
ממן 1 4 1 . – 2. א. רשימת שמות של מוצריםרשתות אשר שמם הושפע משפה זרה: בורגר-קינג, האנד-ברקס (בלם יד בעברית), פלאייר (עלון פירסומי, דף-עף בעברית), בירה גולדסטאר, אייסטינסטי (תה קר), מוזס ("אצל משה" בעברית :p, רשת המבורגרים), שמפו (תחפיף בעברית), וופל (אפיפית בעברית), טרמפולינה (קפיצית בעברית), צ'יפס (טוגנים בעברית). ב. הסבר התופעה ע"י […]
לשון ותקשורת
ממ"ן 13 , ציון 92
ממ"ן
92 מ"מן 13 1 א) 1. המעתק הסמנטי של המילים "כל הבית" הנו מיטונומיה. כיוון שבאומרו "כל הבית" הכוונה היא לדיירי הבית ולא שהבית עצמו התעורר כלומר הדיירים אשר גרים בו התעוררו. זוהי מיטונומיה הנובעת מיחסי מקום. 2. המעתק הסמנטי של המילה "ראשון" הוא אליפסה כיוון שבאומרו "ראשון" התכוון הנהג לעיר ראשון לציון. […]
תקשורת המונים
ממ"ן 12 , ציון 94
ממ"ן
ממ"ן 12 1 ) א. סימן אייקוני- סימנים המצטיינים בדימיון פיזי לדברים שהם מסמנים. סימנים אלו החלו במצרים העתיקה ושימשו למטרות פולחן. עם הזמן קיבלו ערך אינפורמטיבי והצטרפו לסיפורים בתמונות, הציורים הללו דמו לעצמים אותם נועדו לייצג (בע"ה למשל), אך לא היה שום קשר בינם לבין השמות של אותם עצמים בשפת הדיבור. הסימנים האייקונים מתאפיינים […]
לשון ותקשורת - + הערות מנחה
ממ"ן 15 , ציון 100
ממ"ן
1 00 מ"מן 15 1 א. הסיבה הראשונה שבגללה נוצרה שפת הפידג'ין היא העובדה שבחברה מסוימת מדברים שתי שפות או יותר ולא כל הדוברים שולטים בהן שליטה מלאה. דבר זה מביא לבעיית תקשורת בין דוברי לשונות שונות ובשלב מאוחר יותר ליצירת שפה מעורבת. הסיבות החברתיות וההיסטוריות להיווצרות לשון הפידג'ין אינן אחידות, אך ישנם […]
אמצעי תקשורת המונים
ממ"ן 14 , ציון 93
ממ"ן
ממן 14 שאלה 1: א.פיקוח אינסטרומנטלי-בודק את המערכת הבטחונית מתוכה,כלומר, התקשורת היא חלק מהסדר החברתי הקיים ולכן הביקורת תיהיה נקודתית.( מפעילה שיקולי יעילות) פיקוח מהותי-בוחן את המערכת הבטחונית מבחוץ, פיקוח נורמטיבי. כלומר בוחן מערכת ע"פ ערכים ונורמות כלליות ואזרחיות.(בוחן את הנחת היסוד של תפיסת הבטחון) ב.הפיקוח שהונהג בשנים הראשונות של המדינה הוא: פיקוח אינסטרומנטלי, מכיוון […]
דיני תקשורת
קורס 10724 , ממ"ן 11 , ציון 90
ממ"ן
ממן 11- דיני תקשורת (10724) 1 ) א. הוודאות הקרובה- לפי החלטת העצמאות הכרזת העצמאות אינה זו שקובעת מהי ודאות קרובה, קבע זאת השופט אגרנט בפס"ד קול העם. פסק דין שבמהלכו הוא "נעזר" במגילת העצמאות כדי לבסס את חופש הביטוי כזכות יסוד בישראל. הפירוש של המילה "עלול" בסעיף החוק המנדטורי היא בעלות זהה למעמדה "קרוב […]
לשון ותקשורת
ממ"ן 14 , ציון 88
ממ"ן
88 מ"מן 14 1 א. המחקרים שנעשו בנושאי הבדלי מין ומגדר לשון העלו שאכן נשים מוצגות כשמרניות יותר מן הגברים אך מצד אחר הן מרבות להשתמש בתחדישים לשוניים ובצורות נורמטיביות הנחשבות ל"יוקרתיות" יותר. ההסבר לכך נעוץ בעובדה שהחברה מצפה מנשים להתנהגות "טובה" יותר מזו של גברים, והדבר בא לידי ביטוי גם באופן הדיבור ובעיקר […]
תקשורת המונים
ממ"ן 13 , ציון 96
ממ"ן
ממ"ן 13 1 )א. התיאוריה של "התקשורת האומניפוטנטית" יחסה לאמצעי התקשורת השפעה חזקה מאוד- מהירה, ישירה ואחידה על כל הפרטים הנחשפים אליהם. בתאוריה זו הקהל מתואר כיעד סביל וחסר אונים, מעורטל מקשריו הבינאישיים בחברה וחשוף לחלוטין לתוכן "המזרק". במסורת הראשונה שרווחה בארבעת העשורים הראשונים של המאה העשרים, הקהל מוצג כקהל בעל דעות, הרגשות והתנהגויות אחידות. […]
תקשורת כתרבות - + הערות מנחה
קורס 10532 , ממ"ן 12 , ציון 87
ממ"ן
ממן 12 1 )א. סיכום המאמרים: סטיוארט הול: הצפנה, פענוח התיאוריה התקשורתית של סטיוארט הול מבוססת על ארבעה שלבים אוטונומיים יחסית: הפקה, הפצה, שימוש (התפלגות או צריכה) ושעתוק. השלבים הם נפרדים אך קשורים אחד בשני. הפקה והפצה הם קודים מקצועיים, פענוח הוא בהתאם לידע, לזהות, לתרבות לזמן ולמקום. שעתוק הוא בהתאם למשוב הקהל ולרצון המפיצים. […]