ממ"ן 12 בקורס 10125 - "פסיכולוגיה בחינוך"
חזרה לכל העבודות בקורסשיוך: מדעי החברה / חינוך
הקורס נועד להקנות ללומד ידע והבנה בתהליכים הפסיכולוגיים הקשורים לחינוך וללמידה. הקורס מבוסס על ספרם של פרופ' אבנר זיו וד"ר נעמי זיו, פסיכולוגיה בחינוך במאה ה-21; מקראת מאמרים (האוניברסיטה הפתוחה) הכוללת 13 מאמרים הנלווים לפרקי הספר; ומדריך למידה שמטרתו לקשר בין הרכיבים השונים בקורס, ולאפשר גם התנסות עצמית ותרגול.
מטלת מנחה - פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 12, פסיכולוגיה בחינוך (10125). לכידות, קונפורמיות, נורמות והתיחסות של המונחים האלה לשיימינג של ילד ע"י קבוצת נערים (כתבה). עמדות – בממד ההכרתי, הרגשי והקוגניטיבי, ושתי דרכים לשינוי עמדות בהקשר לשיימינג.
ממ"ן בפסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 12 בקורס פסיכולוגיה בחינוך. ציון העבודה 100. העבודה הוגשה בסמסטר ב' של 2022. . .
הסבירו את המושגים הבאים: תחרות, קונפורמיות, פופולריות.
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
הסבירו היבט חיובי והיבט שלילי של כל אחד משלושת המושגים שהצגתם בסעיף א' )סך-הכל 6 היבטים(. ביחס לכל היבט הציגו דוגמה מתחום התהליכים החברתיים בבית-הספר שממחישה את דבריכם. ניתן להשתמש בדוגמה אחת של מצב חברתי מסויים ולהתאים אותה להיבטים השונים…… שאלה 2( 20 נק'( )8 נק'( א. הסבירו מהי עמדה ותארו את עמדתם האפשרית )חיובית […]
מבוא ללימודי תקשורת
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
שאלה 1 בתשובה זו אסביר מה משותף לאסכולת פרנקפורט לאסכולת ברמינגהם ומה שונה ביניהן. נקודות דמיון בין אסכולת פרנקפורט לאסכולת ברמינגהם מקומם של המוענים והמשמעויות המוטמעות בטקסט באסכולת פרנקפורט יש התייחסות רבה לתרבות ההמונים אשר טוענת כי היא כלי הגורם לשעתוק של המציאות החברתית והצגתה כמובנית מאליה ומוצדקת. בדומה לאסכולת ברמינגהם אשר גם היא […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממן 12 פסיכולוגיה בחינוך כולל הערות של המרצה. הילד פעיל מטבעו: לפי פיאז'ה הילד הוא פעיל מטבעו ובעל נטייה טבעית לחקור וללמוד את סביבתו. המוח האנושי אינו איבר קולט באופן פסיבי, אלא מערכת פעילה, מארגנת ודינמית, לפיו ההנעה הטבעית ללמידה היא פנימית. התנהגותו של הילד בשנת החיים הראשונה בנויה במידה רבה על סכמות (יחידה בסיסית […]
פסיכולוגיה בחינוך 2020א- שאלות + תשובות + הערות תיקון !!!!
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 84
ממ"ן
שאלה 1 א. באיזו מידה פיאז'ה היה תומך בקורסי ההכנה לכיתה א'? בחרו שלוש הנחות יסוד מתוך התיאוריה ושלושה מושגים מתוך התיאוריה והסבירו לפי כל אחד/אחת מההנחות והמושגים שבחרתם, מה תהיה עמדתו של פיאז'ה. הנחות יסוד מתוך התיאוריה של פיאז'ה: 1. התפתחות משכל מתרחשת בשלבים באופן הדרגתי ובסדר קבוע – כלומר, יש מספר שלבים בהתפתחות […]
פסיכולוגיה בחינוך -!!!
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 99
ממ"ן
שאלה 1 א. פופולריות: המילה "פופולריים" מגיעה מרומי העתיקה במחצית השניה של המאה השניה לספירה שם פעלה קבוצה אחת מבין שתי קבוצות פוליטיות שכל פועלן היה להגן על זכויותיו של המעמד הנמוך מול הגבוה בעם הרומאי, (POPULUS=עם). הפופולריות בימינו היא מידה המגדירה את .. נורמות: (בעיברית – נוהל, נוהג) תקנים, נהלים, אופן התנהגות , ציפיות […]
פסיכולוגיה בחינוך כולל שאלות!
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1 א. הסבירו את המושגים הבאים: פופולריות, קונפורמיות, אנונימיות (מתוך האינטרנט כמסגרת חברתית). פופולריות: היא מידת ההערכה הכללית שלה זוכה הפרט מבני קבוצתו. פרט הופך להיות פופולארי תודות לתכונות שונות המזכות אותו ביחס חיובי מצד החברה כמו- יופי, אינטליגנציה, חוש הומור וכישורים חברתיים שונים. המשוב שמקבל הפרט מבני קבוצתו מעודד אותו לפתח תכונות מסוימות […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
שאלה 1 א) לכל אדם מערכות רבות של עמדות כלפי כל דבר בסביבתו. עמדה הינה נטיית היחיד בעד או נגד אובייקט או סמל כלשהו. האובייקט אליו מתייחסת העמדה יכולה להיות: אובייקט ספציפי, כללי, מוחשי, מופשט, קבוצת אנשים ומוסד חברתי. את העמדה מודדים על פי כיוונה, עוצמתה ומידת העקיבות שלה. נהוג לזהות בעמדה שלושה ממדים: הממד […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
שאלה 1 א. הסבירושלושה מארבעה העקרונות הבאים מתוך התיאוריה של פיאז'ה ותנו דוגמה לכל אחד משלושת העקרונות שהסברתם: הילד פעיל מטבעו. שלבי ההתפתחות הם אוניברסליים. חשיבת הילד שונה באופן מהותי מחשיבת המבוגר. עקרון הפער האופטימלי. ב. בחרו אחד מהעקרונות המוצגים בסעיף א' והסבירו מה תהיה עמדתו של ויגוטסקי ביחס לעיקרון זה. […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 97
ממ"ן
ממן 12 פסיכולוגיה בחינוך ציון 97 שאלה 1 פופולריות– מיומנות חברתית שבה היחיד משפיע על הקבוצה הבאה לידי ביטוי במידת ההערכה שבה הקבוצה מעריכה את הפרט. הפרט נהפך להיות פופולרי ע"י התכונות שעליהן הוא מקבל יחס או פידבק חיובי ע"י קבוצתו. הפופולריות קשורה גם למידה שאדם מייחס תכונות חיוביות עבור עצמו, כלומר באיזו מידה הוא […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממן 12 – פסיכולוגיה בחינוך – ציון 100 מטלת מנחה (ממ"ן) 12 קורס פסיכולוגיה בחינוך- 10125 יום ג' סמסטר 2020א' שאלה 1 א. פיאז'ה מסביר את התפתחותו של הילד לפי שלבים מאוד ספציפיים, שאי אפשר לדלג עליהם ולזרז אותם. פיאז'ה לא יסכים עם קורסי ההכנה לכיתה א' מכמה סיבות- על פי הנחות היסוד שלו- 1. […]
בקורס פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
9 הנושא: מטלת מנחה מס' 12 עבודה מעולה! תענוג לקרוא, יעל שאלה מס' 1 א. פופולריות: מידת ההערכה לה זוכה הפרט מחברי קבוצתו. יש תכונות שהופכות את הפרט לפופולרי יותר בקבוצה, לדוגמא: יופי, אינטליגנציה, כישורים חברתיים שונים. כאשר הפרט מקבל משוב מחברי הקבוצה לגבי התנהגותו, הוא מפתח תכונות המקבלות משוב חיובי ולדכא תכונות אחרות המקבלות […]
פסיכולוגיה בחינוך (10125)
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 12 תאריך אחרון להגשה : 29.05.16 שאלה 1: שאלה 2: 1. "לא היה לי נעים להיות יוצא מן הכלל"- עיוות הפעולה. האדם ידע שהקבוצה טעתה, אך החליט להתנהג כמותה, כדי לא להרוס/לא להיות חריג. 2. "יש לי ראייה לקויה וחשבתי שאולי אני לא רואה טוב"- עיוות השיתוף. האדם שם לב שמישהו טועה, […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
27 מאי 2016 הקורס: "פסיכולוגיה בחינוך"- 101 5 מגישה: חן-חנה חסן חומר הלימוד למטלה: גורמים חברתיים ת.ז: 034653402 ממ"ן 1 2 שאלה 1 עבודה מעולה! יעל עמוד 120 שאלה 2 א. "לא היה לי נעים להיות יוצא מן הכלל"- העיוות שנגרם לעונה תשובה זו הוא עיוות הפעולה. המשיב תשובה זו לא שינה […]
פסיכולוגיה בחינוך - פרק 2
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 12 תאריך הגשה: 13.01.16 שאלה 1 א. הצורך להשתייך הוא הצורך של כל אדם ליצור קשרים עם חברים, ליצור קשרים בין אישיים. זהו צורך מולד, בסיסי ולא נרכש. בכל אחד מאיתנו טבוע הצורך להשתייך לקבוצות חברתיות ולהיות בקשר עם אנשים. לכולנו יש צורך בקשרים נעימים, קשרים ללא קונפליקטים, קשרים ארוכי טווח, לחלקנו צורך זה […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
ממן 1 2- פסיכולוגיה בחינוך סמסטר: 2014א' שאלה 1 א. נורמות- הם כללי ההתנהגות מוגדרים ומקובלים בחברה או בקבוצה בנסיבות מוגדרות. כל קבוצה מפתחת נורמות או סטנדרטים של התנהגות. הנורמות מכוונות ומכתיבות צורת חשיבה, רגש והתנהגות המקובלים על הקבוצה או החברה. הנורמות משקפות את הערכים של הקבוצה/חברה ומתבטאות כלפי חוץ בהתנהגות המוסכמת ומקובלת על כולם. […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
תקציר ממ"ן 12 פסיכולוגיה בחינוך האוניברסיטה הפתוחה ציון 100 שאלה 60) 1 נק') (12 נק') א. הציגו את המושגים הבאים: תחרות, קונפורמיות, פופולריות. (36 נק') ב. הסבירו היבט חיובי והיבט שלילי של כל אחד משלושת המושגים שהצגתם בסעיף א' (סך-הכל 6 היבטים). ביחס לכל היבט הציגו דוגמה מתחום התהליכים החברתיים בבית-הספר שממחישה את דבריכם. ניתן […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
תשובות ממן 12 – פסיכולוגיה בחינוך תשובה 1 נורמות – הם כללי התנהגות או סטנדרטים מקובלים בחברה מסוימת ובנסיבות מוגדרות. הנורמות מכוונות חשיבה, רגשות והתנהגות בסוגים שונים של סגנונות, כגון: לבוש, צדק, מוסר, מין וכד'. את הנורמות אפשר להגדיר בשני היבטים: מההבט החברתי, נורמה היא מערכת של ציפיות מאדם, הממלא תפקיד מסוים, ובכך התנהגותו משפיעה […]
פסיכולוגיה בחינוך פתרון מלא
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
א.שאלת מחקר אחת:האם קיים קשר בין סוג המשוב (הערכה חיובית או שלילית או ללא משוב כלל) הניתן לילדים על אופן רמת הביצוע במבחן אינטליגנציה? שאלת מחקר שנייה:האם קיימת השפעה בין אופן רמת הביצוע במבחן אינטליגנציה לבין מינו של נותן הערכה (גבר או אישה) ? השערה ראשונה: ככל שנתמיד לתת לתלמידים הערכה חיובית יותר כך הישגיהם […]
פסיכולוגיה בחינוך כולל תיקון מנחה
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 95
ממ"ן
ממ"ן 1 2: גורמים חברתיים: שאלה 1: סעיף א: נורמות: נורמות הן כללי ההתנהגות המקובלים במצבים מוגדרים. הנורמות מכוונות חשיבה,רגש,הערכה והתנהגות.את הנורמות ניתן להגדיר ב-2 היבטים:היבט חברתי: מהיבט זה נורמה היא מערכת של ציפיות מאדם הממלא תפקיד מסוים. כמו למשל מורה ותלמיד. המורה יכול להתנהג כמצופה מתפקידו בתנאי שגם התלמיד יתנהג בהתאם לנורמות שהחברה מכתיבה […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממ"ן 12 שאלה 1: א. נורמות: כללים התנהגותיים או תקנים המתייחסים לזמן ולמקום ומשתנים בין סיטואציות שונות ובין אוכלוסיות. כל חברה מסגלת לעצמה תקנים וערכים בהתאם לאופייה, הנורמה משפיעה על הלך הרוח של האוכלוסייה בפרמטרים שונים של חשיבה, התנהגות רגשות וכדומה. ניתן להגדיר בשני אופנים את הנורמה- היבט קבוצתי והיבט חברתי. הקבוצתי מודד התנהגות קבוצתית […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
בס"ד מטלת מנחה (12) חומר לימוד: גורמים הכרתיים ונספח שיטות מחקר קורס: פסיכולוגיה בחינוך. תשובה 1 : (א) שאלת המחקר: מה הם הגורמים המשפיעים על הביצועים במבחן אינטליגנציה המועבר לתלמידי כיתות ח'? שאלת המחקר צריכה לכלול את המשתנים הנבדקים באופן ספציפי (כולל את המשתנה המסביר). כך למשל ניתן היה לציין שאלת מחקר כזו: "האם […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממ"ן 12 שאלה 1 א. הנתונים המתוארים בכתבה תואמים את הממצאים השונים המופיעים במאמר בהיבט של השפעת איכות התזונה על האינטליגנציה, קיים קשר בין ליקויי תזונה וירידה באיי קיו, קיים קשר בין המרכיבים התזונתיים (ויטמינים ומינרלים) לבין איי קיו והאינטליגנציה הבלתי מילולית. בכתבה מדובר למעשה בילדים שמראים שיעור גבוה של השמנה בגיל צעיר, כאשר מדובר […]
פסיכולוגיה בחינוך -!!!
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 100
ממ"ן
ממ"ן 12- פסיכולוגיה בחינוך: 1 . א. תופעת פיגמליון ב. מבחן בינה מבחן וקסלר ג. תופעת פיגמליון אכן תקדם תלמידים מחוננים, שכן המורים על סמך הנתונים של התלמידים יכולים לטפח את אותם תלמידים מחוננים ולקדם אותם. ניתן לראות גם ,כי ישנם ילדים מחוננים אשר אינם מקודמים או לא מאותגרים. נמצא כי ילדים מחוננים אשר השתעממו […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 99
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 12 הקורס: 101 5 – פסיכולוגיה בחינוך חומר הלימוד למטלה: גורמים הכרתיים מספר השאלות: 3 משקל המטלה: 6 סמסטר: א 2012 מועד אחרון להגשה: 23.12.2011 3 5 נק'- שאלה 1 בספר הקורס מוצג המישכל כרצועת גומי – טיב הגומי הוא שיקבע עד כמה תוכל הרצועה להימתח, אך כוחות חיצוניים שיפעלו עליה הם […]
פסיכולוגיה בחינוך
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
מטלת מנחה (ממ"ן) 12 הקורס: 101 5 – פסיכולוגיה בחינוך חומר הלימוד למטלה: גורמים הכרתיים ונספח שיטות מחקר מספר השאלות: 3 משקל המטלה: 6 נקודות סמסטר: א 2013 מועד אחרון להגשה: 9.12.12 קיימות שתי חלופות להגשת מטלות: שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה […]
פסיכולוגיה בחינוך אוניברסטה פתוחה
קורס 10125 , ממ"ן 12 , ציון 99
ממ"ן
פסיכולוגיה בחינוך – מטלת מנחה מס' 12 גורמים הכרתיים מגיש: מחלקת כתיבה שנה א' בספר הקורס מוצג המשכל כרצועת גומי- טיב הגומי הוא שיקבע עד כמה תוכל הרצועה להימתח, אך כוחות חיצוניים שיפעלו עליה הם שיקבעו עד כמה תימתח בפועל. 1 .א'. הסבירו את המשפט שמוצג בתחילת השאלה, ותנו דוגמאות לחלקיו השונים בהתבסס על שלושה […]
פסיכולוגיה בחינוך - - ציון: 98
קורס 10125 , ממ"ן 12
ממ"ן
ממ"ן 12 קורס 101 5 – פסיכולוגיה בחינוך גורמים הכרתיים שאלות המטלה שאלה 1 ( 5 נקודות) (10 נק') א. הסבירו בקצרה מהי יצירתיות, ומה תרומתה לתהליכי חינוך ולמידה. (משפטים נק') ב. באיזו מידה ניתן למדוד יצירתיות באמצעות מבחני מישכל? הסבירו דבריכם, והדגימו באמצעות שני מבחני מישכל המתוארים בחומר הלימוד. שאלה […]